Czym jest pozycjonowanie stron www? Hity i mity!
Zasięg strony internetowej, aktualnie ma kluczową wręcz wartość zarówno dla sprzedaży jak i rozwoju firmy na rynku, gdyż co z tego cóż nam z ładnej, szybkie, przemyślanej i dopasowanej do urządzeń strony skoro…. nikt jej nie zobaczy, poza znajomymi, którym poleciliśmy ją odwiedzić…
Strona www powinna pracować dla nas, gdyż posiadanie własnej strony nie stanowi o prestiżu firmy, a jest narzędziem do pracy.
I co z zasięgiem…
Jak w telefonii komórkowej – nie ma zasięgu – nie zadzwonisz. W tym właśnie miejscu pojawia się pierwszy MIT – im więcej przekierowań ( stron polecających) tym wyższa pozycja w google.. Otóż NIE!
Pozycja w google dziś nie zależy tylko od ilości linków, ale od ich jakości, treści, sensu – dlatego zakup miliona linków nie pomoże, jeśli strona nie będzie zoptymalizowana.
Co to właściwie ta optymalizacja? – SEO w praktyce
SEO – ( eng. search engine optimization) to nic innego jak odpowiednie ukierunkownie strony na potrzeby szukających. Wyszukiwarki analizują potrzeby na bazie wpisanych fraz, tworzą statystyki i najpotrzebniejsze strony windują do góry. Dlatego dziś aby mieć pozycję w TOP wyszukiwaniach, należy mieć potrzebną klientowi stronę. Strony im mniej potrzebne, tym dalej umiejscowione na liście.
Oczywiście możemy zapłacić! I wtedy będziemy wyżej, np. dzięki Adwords’om, ale inni też mogą, a to zmienia sytuację na następująca: pierwszy wyświetla się ten, który zapłacił najwięcej, ale i jest potrzebny – gdyż (HIT): Adwords działa tak samo jak wyszukiwarka i również dostosowuje się do potrzeb!
Wniosek jest prosty: Bądź potrzebny, nie przepłacaj!
Jak optymalizować stronę internetową…
Optymalizacja strony www zaczyna się od audytu. Taki audyt strony internetowej można wykonać na wielu stworzonych w tym celu narzędziach, polecamy wyszukać frazę w google. Audyt wykaże nam czy tagi użyte na stronie są w odpowiednich miejscach, czy kod jest zoptymalizowany, czy strona dobrze wyświetla się mobilnie, w jakim czasie wczyta się nasza strona na urządzeniach przy wolnej prędkości internetu. Na tej podstawie skrypt wylicza w jak dobrze jest wykonana nasza witryna.
Optymalizacja treści
Treści na naszej stronie są traktowane jako najważniejsze. Roboty wędrujące przez nasze strony i indeksujące je tego właśnie się spodziewają – dobrych, dopasowanych treści. Dlatego powinny zawierać odpowiednie słowa. Szukać ich będzie potencjalny użytkownik – klient, którego strona zachęci do kontaktu.
Optymalizacja zdjęć
Zdjęcia na stronie internetowej również należy optymalizować, przecież nie potrzebujemy, aby zdjęcie oglądane na laptopie było w super wielkim rozmiarze. Wystarczy rozmiar czytelny dla użytkownika – o to również warto zadbać, zwraca to uwagę robotów i przyczynia się do pozycji naszej strony.
Znaczniki
Znaczniki – pierwsze elementy, które śledzi przez wyszukiwarka. Ważne, aby używać zwięzłych treści, możliwie najlepiej przedstawiających firmę, branżę, produkt – tworząc swoisty skrót myślowy dla potencjalnego klikającego.
Powyższe elementy tworzą podstawę optymalizacji strony www. Są początkiem prac nad naszą wizytówką w sieci, przez co wyszukiwarki „czują” potrzebę pokazywania strony internetowej.
Temat budowania pozycji strony jest ważny i potrzebny każdej firmie. Kiedy czas nie pozwala by samemu zajmować się stroną internetową polecamy nasze usługi w tym zakresie. Świadczymy usługi budowy pozycji strony www oraz tworzenia treści -> więcej w zakładce cennik