Pozycjonowanie stron www

Czym jest pozycjonowanie w 2020 roku? Hity i mity!

Zasięg strony internetowej, aktualnie ma kluczową wręcz wartość zarówno dla sprzedaży jak i rozwoju firmy na rynku, gdyż co z tego cóż nam z ładnej, szybkie, przemyślanej i dopasowanej do urządzeń strony skoro…. nikt jej nie zobaczy, poza znajomymi, którym poleciliśmy ją odwiedzić…

Strona www powinna pracować dla nas, gdyż posiadanie własnej strony nie stanowi o prestiżu firmy, a jest narzędziem do pracy.

I co z zasięgiem…

Jak w telefonii komórkowej – nie ma zasięgu – nie zadzwonisz. W tym właśnie miejscu pojawia się pierwszy MIT – im więcej przekierowań ( stron polecających) tym wyższa pozycja w google.. Otóż NIE!

Pozycja w google dziś nie zależy tylko od ilości linków, ale od ich jakości, treści, sensu – dlatego zakup miliona linków nie pomoże, jeśli strona nie będzie zoptymalizowana.

Co to właściwie ta optymalizacja? – SEO w praktyce

SEO – ( eng. search engine optimization) to nic innego jak odpowiednie ukierunkownie strony na potrzeby szukających. Wyszukiwarki analizują potrzeby na bazie wpisanych fraz, tworzą statystyki i najpotrzebniejsze strony windują do góry. Dlatego dziś aby mieć pozycję w TOP wyszukiwaniach, należy mieć potrzebną klientowi stronę. Strony im mniej potrzebne, tym dalej umiejscowione na liście.

Oczywiście możemy zapłacić! I wtedy będziemy wyżej, np. dzięki Adwords’om, ale inni też mogą, a to zmienia sytuację na następująca: pierwszy wyświetla się ten, który zapłacił najwięcej, ale i jest potrzebny – gdyż (HIT): Adwords działa tak samo jak wyszukiwarka i również dostosowuje się do potrzeb!

Wniosek jest prosty: Bądź potrzebny, nie przepłacaj!

Jak optymalizować stronę internetową…

Optymalizacja strony www zaczyna się od audytu. Taki audyt strony internetowej można wykonać na wielu stworzonych w tym celu narzędziach, polecamy wyszukać frazę w google. Audyt wykaże nam czy tagi użyte na stronie są w odpowiednich miejscach, czy kod jest zoptymalizowany, czy strona dobrze wyświetla się mobilnie, w jakim czasie wczyta się nasza strona na urządzeniach przy wolnej prędkości internetu. Na tej podstawie skrypt wylicza w jak dobrze jest wykonana nasza witryna.

Optymalizacja treści

Treści na naszej stronie winny być traktowane jako najważniejsze. Roboty wędrujące przez nasze strony i indeksujące je tego właśnie się spodziewają – dobrych, dopasowanych treści. Dlatego te powinny zawierać odpowiednie słowa, których szukać będzie potencjalny użytkownik – klient, którego strona zachęci do kontaktu.

Optymalizacja zdjęć

Zdjęcia na stronie internetowej również należy optymalizować, przecież nie potrzebujemy, aby zdjęcie oglądane na laptopie było w super wielkim rozmiarze. Wystarczy rozmiar czytelny dla użytkownika – o to również warto zadbać, zwraca to uwagę robotów i przyczynia się do pozycji naszej strony.

Znaczniki

Znaczniki – pierwsze elementy widziane przez wyszukiwarkę i wyszukującego. Ważne, aby używać zwięzłych treści, możliwie najlepiej przedstawiających firmę, branżę, produkt – tworząc swoisty skrót myślowy dla potencjalnego klikającego.

Powyższe elementy tworzą pierwszą podstawę optymalizacji strony www, będąc niezbędnym początkiem prac nad naszą wizytówką w sieci, przez co wyszukiwarki poczują potrzebę pokazywania strony internetowej.

W przypadku, gdy temat jest ważny i potrzebny waszej firmie, lub gdy czas nie pozwala by samemu zajmować się stroną internetową polecamy nasze usługi w tym zakresie, gdyż świadczymy usługi budowy pozycji strony www oraz tworzenia treści, więcej w zakładce cennik