Reklamy AdWords

Reklamy ADS, budowa kampanii,

Analityka reklam a budowa kampanii ADS.

Czym są kampanie ADS. 

Kampanie AdWords, w skrócie nazywane ADS, to kampanie linków sponsorowanych tworzone w modelu PPC (ang. Pay-per-click) – płać za kliknięcie. W tej formie reklamy klient płaci nie za ilość wyświetleń danej reklamy, lecz za kliknięcia w link, do którego reklama prowadzi. 

Czy ADS’y działają ? 

Działanie modelu PPC, pomaga znacząco w budowaniu ruchu na stronie internetowej, sklepie internetowym, czy też w promocji pojedynczych eventów reklamowych. Grupa docelowa klientów, do których dociera reklama ADS sięga nawet kilkunastu milionów dziennie. Jest to uwarunkowane zarówno stawkami, jak i konstrukcją samej reklamy. 

Sprowadzając kampanie ads można je porównać do dużej reklamy w centrum dużego miasta, gdzie uwarunkowania finansowe są bardzo podobne ( im większe miasto, im ciekawszy punkt, tym wyższa stawka), dlatego grupa docelowa tworzy najważniejsze zagadnienie w kampaniach AdWords.

Czym jest grupa docelowa i jak ją definiować?

Grupa docelowa – grupa osób potencjalnie zainteresowanych naszą usługą bądź produktem. 

Definiowanie grupy docelowej w przypadku kampanii ADS, bazuje przede wszystkim na analityce. Dziś przez wzgląd na ogromne ilości danych statystycznych, wykorzystywanych głównie przez wyszukiwarki i portale społecznościowe, docelowego “oglądacza reklamy” można precyzyjnie zdefiniować. 

Budując definicję docelowego klienta możemy wziąć pod uwagę np. wiek, płeć, lokalizację a nawet wielkość dochodu, a wszystko to sprowadza do frazy pt. analityka reklam…

Czym jest analityka reklam?

Analiza danych statystycznych pozwala precyzyjnie dobrać grupę docelową, a co za tym idzie wprowadza spore oszczędności w kampaniach ADS. Dobrze wykonana analiza, pozwala bardzo szybko przetestować produkt lub usługę, trwale i relatywnie tanio pozyskiwać nowych klientów, a przede wszystkim warunkuje uzyskanie pożądanych wyników w oparciu o wydane pieniądze.