Reklamy AdWords

Analityka reklam a budowa kampanii ADS.

Czym są kampanie ADS. 

Kampanie AdWords, w skrócie nazywane ADS, to kampanie linków sponsorowanych tworzone w modelu PPC (ang. Pay-per-click) – płać za kliknięcie. W tej formie reklamy klient płaci za kliknięcia w link, do którego reklama prowadzi. 

Czy ADS’y działają ? 

Działanie modelu PPC, pomaga znacząco w budowaniu ruchu na stronie internetowej, sklepie internetowym, czy też w promocji pojedynczych eventów reklamowych. Grupa docelowa klientów, do których dociera reklama ADS sięga nawet kilkunastu milionów dziennie. Jest to uwarunkowane zarówno stawkami, jak i konstrukcją samej reklamy. 

Sprowadzając kampanie ads można je porównać do reklamy w centrum dużego miasta. Z uwagi na uwarunkowania finansowe, które są bardzo podobne ( im większe miasto, im ciekawszy punkt, tym wyższa stawka). Dlatego istotnym jest ustalenie grupy docelowej.

Czym jest grupa docelowa i jak ją definiować?

Grupa docelowa – grupa osób potencjalnie zainteresowanych naszą usługą bądź produktem. 

Definiowanie grupy docelowej w przypadku kampanii ADS, bazuje przede wszystkim na analityce. Dziś przez wzgląd na ogromne ilości danych statystycznych docelowego “oglądacza reklamy” można precyzyjnie zdefiniować. 

Budując definicję docelowego klienta możemy wziąć pod uwagę np. wiek, płeć, lokalizację a nawet wielkość dochodu. Niewątpliwie prowadzi nas to do frazy pt. analityka reklam…

Czym jest analityka reklam?

Analiza danych statystycznych pozwala precyzyjnie dobrać grupę docelową, a co za tym idzie wprowadza spore oszczędności w kampaniach ADS. Dobrze wykonana analiza, pozwala bardzo szybko przetestować produkt lub usługę. Analiza pozwala trwale i relatywnie tanio pozyskiwać nowych klientów. Warunkuje uzyskanie pożądanych wyników w oparciu o wydane pieniądze. 

Potrzebujesz reklamy ADS?

Skontaktuj się z nami zapytania@g-art.com.pl