Pozyskiwanie klientów, zdobywanie klienta, nowe zlecenia dla firmy – pytania, które nurtują każdego przedsiębiorcę.
W jaki sposób zautomatyzować sprzedaż w firmie, czy warto przenieść sprzedaż do internetu.
Metodologię pozyskiwania klientów możemy podzielić na co najmniej 3 podstawowe grupy: Klienci z polecenia ,
Klienci pozyskiwani tradycyjnymi metodami, Klienci pozyskiwani przez internet.
W przypadku pierwszej grupy ciężko o głębszą refleksję, niż dbaj o klienta a poleci Twoje usługi. W drugim przypadku trzeba nieco bardziej zabiegać o swoją grupę docelową. Telefony, spotkania z klientami poświęcony czas i energia, za co nagrodą będzie sprzedaż. Dlatego bardzo atrakcyjną wydaje się być ostatnia metoda – pozyskiwanie klientów przez internet.
W tym wypadku pojawia się jednak pytanie:
Czy na pewno tak łatwo i przyjemnie pozyskujemy klientów online?
Naszym zdaniem nie wszystko jest tak oczywiste jak wstępnie możemy zakładać. Lista zadań do wykonania jest dość długa, choć niewątpliwym plusem jest niskie ryzyko inwestycji w internetową część biznesu. Zatrzymajmy się na liście zadań. Niezwykle ważnym jest posiadanie przejrzystej oferty. Przeglądając wyszukiwarki internetowe, szukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania, nie oczekujemy tzw. bełkotu marketingowego, który dostarczają nam bardzo często „marketingowcy” dzwoniący z niezwykłą promocją.
Dodatkowo marketing, nasz potencjalny klient musi do nas trafiać. Tutaj często wydaje nam się, że kupimy usługę pozycjonowania i najdalej za będziemy dominować wszystkie zapytania, na których nam zależy. Nic bardziej mylnego, dziś nie wystarczy wrzucić byle strony, aby silniki wyszukiwania pokazywały ją klientom. Wyszukiwarki wcale jej nie pokażą. Dziś musimy przekonać wyszukiwarkę, że nasza strona jest potrzebna i powinna zostać pokazana.
Kolejnym elementem listy są tzw. ADS’y – reklamy sponsorowane. Optymalne ustawienie pozwala uzyskać kliknięcia oraz zachować racjonalny poziom wydawanych – planowanych na ten cel środków.
Jednym z najważniejszych, o ile nie najważniejszym elementem z listy jest określenie grupy docelowej. Często jest to zadanie stwarzające sporo trudności. Reklama, która jest wysyłana do każdego, generuje koszty a niekoniecznie przynosi klientów. Bez wątpienia precyzowanie, jaka reklama do kogo ma trafić jest kluczowym elementem marketingu internetowego.
Reasumując, mamy do wykonania 4 grupy zadań, w których określamy jak, gdzie i do kogo kierujemy naszą ofertę. Realizacja tych zadań umożliwi sprzedaż przez internet, ale to dopiero początek…
Dalej zostanie nam analiza wyników naszych prac, określenie konwersji, liczby statystyki.
Dlatego właśnie polecamy przebrnąć tę drogę razem z G-Art. Opisaną listę zadań podzielimy i pomożemy zrealizować.
Kliknij w KONTAKT