Jak reklamować się lokalnie ?

Reklama Wałbrzych | Czy inwestowanie w lokalną reklamę daje wymierny skutek w postaci klientów. Czy reklama w średnich miastach może się opłacać?

Reklama lokalna, realizowana przez w dużej mierze przez agencje reklamowe takie jak nasza agencja reklamowa G-Art jest dedykowana głównie dla sektora MŚP. W ramach lokalnych działań reklamowych, tworzone są ulotki, wizytówki, plakaty reklamowe. Ponadto aktualnie coraz większą popularność zyskują internetowe ogłoszenia ukierunkowane na rynek lokalny. W 2022 roku w mieście Wałbrzych, zyskują wszelkie portale, marketplace’y oraz lokalne reklamy ADS.

W jakich przypadkach, internetowa reklama będzie dobrze działać lokalnie?

Każdy biznes z sektora MŚP, który jest w stanie generować mierzalny produkt lub usługę, w dobie Internetu może reklamować je w sieci. Niezależnie czy jest to produkt spożywczy, czy usługa wirtualna, a nawet rzeczy używane – które zyskują coraz większą popularność.

Jak dotrzeć do odbiorców?

  1. FB Marketplace, grupy sprzedażowe
    Naszym zdaniem jest to najtańszy sposób na reklamę lokalną. Na początku biznesu możemy reklamować się samodzielnie poświęcając jedynie nasz czas. Zarówno dodawanie reklamy jak i sama późniejsza obsługa nie jest zbyt skomplikowana, jednakże przez wzgląd na ubogie możliwości targetowania późniejsza obsługa pozyskanych klientów, może być czasochłonna. Posługując się przykładem, reklama Wałbrzych kierowana do ludzi z dalszych odległości może nieść za sobą skutki w postaci dużej liczby telefonów, nie koniecznie z zamówieniami.
  2. ADS’y – reklamy sponsorowane
    Nieco droższy model reklamowy bazuje, na targertowanym przekazie krótkich treści. Nasze reklamy umieszczamy nie tylko na marketplace, ale także w serwisach partnerskich ogłoszeniodawcy. Dodatkowo odpowiednia analiza potrzeb oraz kierowanie reklam do odpowiedniej grupy odbiorców, jest gwarantem dużych zasięgów lokalnych przy ograniczonym budżecie.
  3. OLX i podobne
    Popularna tablica ogłoszeń. Dziś jeden z najskuteczniejszych portali sprzedaży lokalnej. Publikowane ogłoszenia, możemy rozszerzać o własne reklamy w ramach profili firmowych. Portal pozwala stworzyć namiastkę własnego sklepu, z usługami czy tez stoiska produktowego. Duża ilość codziennych wejść użytkowników pozwala na szybką sprzedaż w oparciu o sensowną definicję.
  4. Allegro Lokalnie
    Twór największej w Polsce platformy sprzedażowej, dający możliwości darmowej reklamy dla firm. Choć sam w sobie portal nie jest miejscem najbardziej uczęszczanym przez lokalnych odbiorców, publikacje na łamach portalu, wyświetlają się również na samym Allegro.
  5. Allegro.pl oraz podobne portale
    Największa w Polsce platforma sprzedażowa, dająca wstęp do szeroko pojętej sprzedaży online. Naszym zdaniem jest to najlepsze wejście do otwarcia własnego sklepu internetowego oraz poszerzenia rynku. Portal poprzez swoje restrykcje, które często wydają się niedorzeczne pomaga w przygotowaniu do sprzedaży online. Lokalne działanie portalu ogranicza się tylko do części jego użytkowników, jednakże pozwala skutecznie opracować zarówno model sprzedaży jak procedury potrzebne do jego realizacji.
  6. Własny sklep internetowy
    Jeżeli model biznesowy opracowany jest dostatecznie dobrze, otwarcie sklepu internetowego może być rozwiązaniem dla lokalnego biznesu. Lokalne zakupy w witrynie, automatyzacja produkcji, wpływów i przede wszystkim sprzedaży pozwoli zoptymalizować biznes lokalny przy niewielkich nakładach.

Ilu klientów można pozyskać?

Liczby i statystyki dla każdej branży są inne – ciężko jest jednoznacznie określić ilość. Wiemy natomiast, że jest ona spora. Dla przykładu wpisując różne hasła w miejscowości Wałbrzych można odnaleźć warsztat usługowy, którego reklama wygenerowała niemalże 1000 wyświetleń.. Załóżmy, że CTR z ogłoszenia jest na poziomie 5%. W tym konkretnym przypadku możemy zakładać, że taka reklama przyniosła około 50 klientów. Dodatkowo jeżeli średnia cena usługi jest na poziomie 300 zł netto, kwota jaką mógł uzyskać ogłoszeniodawca to nawet 15 000 zł.

Czy to dużo ? Tę odpowiedź pozostawiamy Państwu.

Jeżeli szukasz rozwiązań reklamowych dla własnego biznesu, nie chcesz zajmować się tym samodzielnie zapraszamy do kontaktu. Pomożemy!