G-art Agencja Reklamy

Logo Wałbrzych – Analiza projektowa

G-Art Reklama Wałbrzych
Reklama G-Art
Źródło: www.um.walbrzych.pl

Zgodność nowoczesnej sztuki projektowej odnośnie do zjawiska projektowania logo powinna charakteryzować się ponadczasowością względem stworzonej kompozycji oraz samego użycia i dobrania fontu, który będzie czytelnym oraz plastycznym sygnałem względem przekazywanych informacji. Działania podjęte w kierunku projektowym bardzo często w swojej prostocie posiadają dokładnie przeprowadzoną analizę, która ma za zadanie stworzyć plastyczny oraz otwarty znak, względem jego potencjalnych odbiorców.
Czy logo miasta Wałbrzych jest działaniem ponadczasowym oraz otwartym względem komunikacji? Zapraszamy do naszej analizy.


Analiza kolorystyczna logo Wałbrzych

W kompozycji logo miasta Wałbrzych możemy wyróżnić 3 kolory: ciemnozielony, jasnozielony oraz pomarańczowy. Analizując logo w podziale na każdy jego element kolorystyczny, możemy wskazać ich symbolikę.


Kolor zielony


Kolor zielony w oddziaływaniu na człowieka jest kolorem symbolizującym spokój, relaks oraz stabilność. Użycie tej kategorii barw w dwóch wariantach, jest obrazem szerokiego przekroju charakteru miasta. Miasto Wałbrzych w konsekwentny sposób rozwijało swoją gospodarkę oraz przykładało uwagę do samego jego wyglądu.


Kolor pomarańczowy


Użycie koloru pomarańczowego w logo miasta Wałbrzych jest symbolem nowoczesności, niezależności oraz świeżego podejścia do rozwoju ekonomicznego. Całość barwy w rozumieniu jego obecności w znaku jest symbolem całokształtu miasta względem podejmowanych inwestycji oraz schematu decyzji.


Dynamika projektu


Wcześniej wspomniana charakterystyka miasta została zobrazowana na planie litery W. Litera W sama w swojej formie odnosi się do dynamiki oraz charakterystyczności. Zobrazowana przestrzeń z wyjątkiem tego, że nawiązuje do pierwszej litery nazwy miasta, jest również obrazem trzech przestrzeni, które przedstawiają szeroki zakres
funkcjonowania oraz jego szybkości przystosowywania się do nowych trendów, rozwiązań technologicznych i ekonomicznych.


Niejednolita struktura zakończeń poszczególnych elementów znaku.


Z wyjątkiem samej dynamiki projektu względem jego formy, możemy wyróżnić w jego analizie nieregularne zakończenia jego poszczególnych elementów. Forma przedstawienia, przypominająca użycie pędzla do stworzenia projektu, jest oznaką kreatywności oraz nieszablonowości względem rozwoju miasta oraz ciekawym elementem, dopełniającym dynamikę znaku, nadając mu dodatkowego i obiektywnego charakteru.


Font użyty do projektu logo Wałbrzych


Komunikacja wizualna to element kluczowy. Weźmy pod uwagę szybkość i zrozumienie przekazywanych informacji. Kształty liter użytych w całkowitej kompozycji zostały dobrane na podstawie łatwej i czytelnej komunikacji. Dodatkiem uzupełniającym wygląd całego znaku jest, niska waga wizualna użytego fontu. Font nadaje dość szerokiej kompozycji lekkości. Tworzy zbalansowane połączenie pomiędzy znakiem graficznym a słowem. Nadaje całości czytelny kontrast komunikacyjny.


Logo Wałbrzych – Podsumowanie analizy


Reasumując analizę logo miasta Wałbrzych, możemy wyszczególnić w nim dynamikę i spójność kolorystyczną. Nieregularność wzoru oraz samo jego zakończenie, jest oznaką jego nowoczesności i nieszablonowego podejścia do obecnych trendów. Udowadnia jak ważna jest ponadczasowość znaku identyfikacyjnego. Bardzo dziękujemy za zapoznanie się z naszą analizą, jeżeli w Twojej interpretacji przeanalizowany przez nas znak, posiada również inne, wyjątkowe i niewidoczne na pierwszy rzut oka znaczenie, to zapraszamy do kontaktu.

Potrzebujesz stworzyć logo lub inne materiały reklamowe ? Skontaktuj się z nami!

Kompleksowa Obsługa Reklamowa

Doradztwo | Projektowanie graficzne | Identyfikacja w internecie  | Project management  | Wdrożenie stron www | Materiały drukowane

Jeżeli interesuje Cię nasza oferta, wypełnij formularz i pozostaw kontakt !